מאמרים וטיפיםהוראות וטיפים לניקוי ותחזוקה לספות מבד

הוראות וטיפים לניקוי ותחזוקה לספות מבד

כאשר אנו עומדים מול החלטה לרכוש סלון חדש עומדות לפנינו שאלות מגוונות. אני משקיעים מחשבה רבה על החלטות כמו: גודל מערכת הישיבה, סוג הריפוד, צבע הבד, הטקסטורה, איך ישתלב בעיצוב הכללי של הסלון וכו׳. אחד הדברים שאנו נותנים דעתינו הוא גם תחזוקת הסלון ביומיום והמראה שלו לטווח הארוך. במאמר זה אציע הצעות פרקטיות על דרכי הטיפול בספות מבד. על מנת שנדע מה עלינו לעשות, אציג ראשית את סוגי הלכלוך הקיימים בספות. באופן כללי ניתן לחלק את הלכלוך לשלוש קטגוריות:

1. ניקוי ספות– לכלוך מוצק – 70% מהלכלוך בספה הינו מהסוג המוצק. כלומר, לכלוך שאינו מתפרק במים. לכלוך כמו : חול, אבק, שערות, שאריות אוכל וכו׳.

פתרון: מומלץ לבצע ניקוי ספות מבד באמצעות שואב אבק המתמחבר לראש עם מברשת רכה. מומלץ לשאוב את כל הלכלוך המוצק בכל החריצים הקטנים בין המושבים, היכן שהלכלוך אוהב להצטבר.

2. ניקוי ספות – כתמים נקודתיים: סוג לכלוך זה למעשה אותם כתמים נקודתיים שמצטברים על הספות ביום יום תוך כדי השימוש שלנו. באופן כללי לכתמים ישנם מקורות שונים, אך רוב הכתמים בסביבת ההבית יהיו על בסיס אוכל ושתייה. אלו הם כתמים על בסיס חלבונים, פרוטאינים, ישנו מסיר כתמים אפקטיבי ביותר להסרת כתמים מסוג זה. כל החומרים הנמצאים במרכולים נקראים ״אוניברסליים״, חומרים אלו ביצועם מוגבל מול קבוצה שנייה של מסירי כתמים הנקראים ״מקצועיים״, אלו נמצאים בהישג ידם של בעלי מקצוע ואינם נמכרים במרכולים. מסיר כתמים מומולץ,היעיל במיוחד, אשר אינו משאיר סימנים על הבד ומסיר כתמים על בסיס אוכל, שתייה, כתמי זיעה ושומן גוף. לגבי כתמים אחרים שמקורם שונה כמו: דבק, טוש, דיו, יין, שתן, קפה יש להעזר בבעל מקצוע, חברת ניקוי ספות מקצועי.

פתרון: שימוש במסירי כתמים מקצועיים מהסוג המתואר מעלה. אין לשפשף את הבד בחוזקה. אין להשתמש בחומרי ניקוי שאינם לפי הוראות ספק הרהיטים.

3. ניקוי ספות – לכלוך כללי – לכלוך מסוג זה מצטבר על הספות תוך כדי השימוש במשך הזמן. לכלוך זה מקורו בעיקר משומן גוף וזיעה. המקומות העיקריים נושאים לכלוך זה הינם החלקים שבאים במגע עם הגוף החשוף כמו: משענות ראש, מסעדי הידיים, חלקים מסויימים במושבי הישיבה כאשר יושבים בקיץ עם בגדים קצרים.

פתרון : מערכות ישיבה הנמצאים בשימוש תדיר יש לנקות אחת לתקופה. הסטטיסטיקה מראה כי אחת לשנתיים שלוש יש צורך בניקוי יסודי. הניקוי מתבצע על ידי חברה מקצועית המגיעה לבית הלקוח ומנקה את הספות. תהליך הניקוי אורך כשעה וחצי למערכת של 3+2, ותהליך הייבוש אורך כ-24 שעות. יש לנהוג בזהירות יתר בבחירת חברה מקצועית למטרה זו על מנת שלא יהיו נזקים בתהליך הניקוי.

חברת קלינטק הינה חברה מקצועית לניקוי מערכות ישיבה בבית הלקוח. המאמר נכתב ע״י איציק אוז׳לבו, מנכ״ל חברת קלינטק, ובעל הכשרה והשכלה בינלאומית לניקוי ספות בד מקצועי. בוגר ביה״ס הגבוה לטקסטיל ״ שנקר״, בעל הסמכה כמורה מטעם האיגוד הלאומי האמריקאי לנקוי ספות- IICRC.

ניתן לשאול כל שאלה בנושא למייל הישיר שלי cleantek@smile.net.il, מידע נוסף באתר www.clea-tech.co.il. להזמנת שירות ניקוי ספות או מסירי כתמים 1-800-28-2000.

We make interiors infused with the spirit of contemporary design philosophies.

עגלת קניות

אנחנו כאן בשבילכם

נא מלאו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי

אדריכלים ומעצבים - הזמנה לשיתוף פעולה

נא מלא \ י פרטים ונציגינו יחזרו אלייך בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן